Saturday, February 21, 2009

Tenggelam dalam kenangan...

Benar kata orang, walau sepahit mana suatu kenyataan itu namun apabila masa terus berlalu kepahitan itu secara sendirinya akan bertukar menjadi suatu kenangan yang amat manis untuk dikenang. Bagai tapai yang diperam, makin lama makin sedap untuk dimakan... Cuma awas!! Usah sampai menjadi tuak. Haram pula untuk dimakan kerna ia mampu memabukkan... hehe.. (maksud tersiratnya pk sendiri ek...)

Hari ini entah mengapa aku hanyut dalam kenangan lalu. Bibirku pula tidak mampu untuk ditahan daripada terus tersenyum. Senyum... Senyum dan terus senyum. Suasana yang mendung serta hujan renyai di luar jendela bilikku menambah rasa rindu itu terus menyaluti sanubari... Dendangan lagu Jamal Abdillah yang sayup-sayup ku pasang turut menguatkan lagi kenangan itu untuk terus kembali...

Lagu Jamal Abdillah memang sinonim dalam hidupku... Setiap kali aku keseorangan, setiap kali aku rindu kenangan lalu, setiap kali aku rindu suasana dulu, pasti lagu-lagu itu yang menjadi pilihanku. Entah mengapa hati bagai tidak mahu keluar dalam mode rindukan kenangan lalu. Andai mampu untuk aku hentikan detik masa dari terus berlalu, akan aku hentikannya pada masa ini supaya aku dapat terus tersenyum dan hanyut dalam kenangan lalu yang tak bertepi...

Rindunya saat itu.. :D

No comments:

Post a Comment