Thursday, February 5, 2009

Azam besday? Keh.. keh.. keh..

Hepi besday Wannie!!

Hari ini pada pukul 0826 pg nnt genaplah umur aku 22 tahun.. Semoga aku dipanjangkan umur dan dimurahkan rezeki hendaknya.. Juga moga hidup ini dirahmati Allah selalu.. Dipermudahkan segala urusan dan moga setiap kejayaan serta impianku bakal terlaksana dan tercapai.. amin..

Hehe.. sejak pukul 0001 malam tadi, aku menjadi orang femes jap.. hehe.. adik-adik berebut-rebut nak wish dulu.. wahaha.. tp yg paling hampeh sekali adalah pernyataan jujur daripada nana.. "Kak, hepi besday.. tp sblm tu aku nak mengaku jujur pd hang.. sebenarnya aku lupa mlm ni besday hang.. nsb bek bapak kol aku td.." huhu.. hampeh punya adik.. pastu mimi lak kol aku.. "Kak, hepi besday.. so sempena besday hang pe kata hang bg hadiah kat kita orang.." hehe.. tu lg hampeh.. adoi la.. mmg hampeh adik-adik aku ni.. ada ke patut ckp mcm tu dengan kakak kesayangan diorang nih.. huhu. [hah.. buat muka.. x mo ngakulah tu aku kakak kesayangan .. wahaha.. :p] Nat plak kata hadiah besday aku adalah dia bg pinjam baju baru dia untuk tempoh sehari.. erk? Apa kelas aku nak men baju pinjam ni.. sorry r.. pinjam2 xmen.. klu nak.. aku amik terus jek.. wahaha.. jgn nyesal la ko nat.. Baju barumu akan menjadi baju baruku.. wahaha..

Thanx juga wat kengkawan yang tidak lupa untuk mengucapkan selamat sempena besday aku semalam.. hehehe.. ingatan korang sangat2lah aku hargai.. to ain, fahmi n tn ilias.. thanx.. tak sangka korang ingat besday aku.. :) To Kak Emy lak.. thanx atas hadiah yg sgt sedap.. hehe.. Cheese Cake Blueberry.. hehe.. sgt sodap lo.. hingga menjilat plastik aku dibuatnya.. hehe..

Erm.. mlm td.. antara org terawal yg wish besday kat aku adalah bapak.. hehe.. seperti biasa.. soalan lazim apabila tibanya besday adalah.. "Apakah azam baru anda?" keh.. keh.. keh.. act aku pun not very sure pe azam aku.. xde yg betul2 muncul dr dalam hati.. but s'thing yang aku akan fokus wat masa ini adalah nak tamatkan master ni dlm tempoh yang ditetapkan n aku nak siapkan AMH dengan sempurna secepat mungkin pada kualiti yang paling optimum..

Korang nk tau satu cerita tak.. hehe.. ni kisah azam waktu besday la.. hehe.. mmg menjadi tradisi dalam hidup aku untuk menetapkan azam tahun baru bukan pada new year but pada besday aku.. hehe..

alkisahnya.. pada besday aku lima tahun yg lalu.. kiranya waktu tu aku baru masuk age 17 thn la.. time tu aku form 5.. seingat aku.. itulah azam yang paling genting skali dalam hidup aku dimana aku menetapkan hala tuju bagi setiap kemungkinan yang bakal berlaku.. contohnya.. kalau aku dpt masuk matrix.. apa next move aku.. then.. kalau aku just leh amik dip je.. apa yg bakal aku lakukan.. xpun.. aku mungkin akan smbg ke tingkatan 6 or aku pernah gak terfikir.. d worst thing yg bakal berlaku adalah aku gi keje kilang.. hehe.. pd aku klu pilihan terakhir tu.. erm.. aku terpaksa pk panjang lg la kot untuk susun atur semula life aku..]

tu babak pertama dalam penetapan azam time tu.. hehe... babak kedua pulak adalah aku renew date-line untuk jangkamasa coupleable.. wahaha.. korang pernah dengar ke ayat tu? hurm.. tu aku cipta sendiri.. waktu aku darjah enam dulu.. aku pernah menetapkan bahawa aku takkan couple sehinggalah aku tamat form 5.. alasannya adalah.. huhu.. menyemak je nanti sume tu.. kacau aku nk study.. hasilnya.. yes!! aku berjaya capai sasaran yang aku lakukan.. but bila aku fikirkan semula untuk penetapan hala tuju tadi.. aku mcm ubah fikiran.. oleh sebab tu.. aku renew due date coupleable aku.. hehe.. aku tunda ke umur 20 tahun.. hmm.. kiranya dua tahun yg lepas la kan.. keh.. keh.. tp sume tu dusta belaka.. act aku up lg tarikh tu ble aku dh capai age 20.. tp aku up kan tanpa pengumuman rasmi pd diri aku la.. hehe.. act aku xsempat pun nk pandang sekeliling wkt time degree.. aku sibuk gila dengan aktiviti harian.. sibuk dengan JKM.. dengan Palapes.. dengan kuliah.. dengan sibuk jadi Fasi bg program-program kerjasama dengan MPP.. pendek katanya mmg bz lah.. hehe.. i'm a very bz gurl.. (saja jek pakai gurl.. xbest r klu pakai woman)

now age aku dh 22 tahun.. so.. ape kisah selanjutnya..? keh. keh.. keh.. no comment.. kita tunggu dan lihat.. apa pun.. novel dengan master kena ada dlm genggaman dlu.. sama ada bf n PhD bakal menyusul? hurm.. tu kita serah dulu pada takdir..

hurm.. so pe azam tahun baru aku? tetttt.. lom ada jawapannya.. hehe.. ok.. cukuplah dulu smpi sini..

erm... to mama.. thanx atas mms besday yg sgt cute.. hehe.. akak tau.. mama bg mms tu sbb akak pun comel mcm tu kan..?!! wahaha.. alah.. mama xckp pun akak dh tau.. :p thanx again ma.. luv u alwayz too..

hoho.. now i'm 22..

6 comments:

  1. salam lea...

    Epy belated bestday... umur hanya nombor, pandai2 la kita mencorakkannya.. jika kita corakkan dia matang makan matanglah kita bgitu sebaliknya.

    wpn umur meningkat setiap thn bermakna tahap kematangan kita kena selari.. jadilah org dewasa yg ada brain n smart..

    sy doakan yg terbaik buat lea, smoga azam lea tcapai dan sentiasa mendapat kerahmatan dariNYA.. amin..amin..amin..

    -NIN-

    ReplyDelete
  2. epy belated besday lea...
    angka sememangnya akn bertambah dari tahun ke tahun... semoga kematangan diri tidak dibatasi oleh angka-angka yang sentiasa bertambah..

    ReplyDelete
  3. eppy belated besday lea@nur syazwani.. hehehehe

    ReplyDelete
  4. thanx semua.. :D

    semoga kita semua dirahmati Allah selalu.. insyaallah.. amin..

    ReplyDelete
  5. assalamualaikum wr.wb walau lambat mengucapkan hepi besday kat lea. sebab baru terbaca blog ini semoga panjang umur,murah rejeki,dipermudahkan semua jalan oleh ALLAH dan yang pasti semoga bisa jadi anak,kakak,teman,sahabat yang selalu ada dalam suka dan duka....amin

    ReplyDelete