Sunday, January 25, 2009

Tikus baiki labu..

Adoi la.. dua tiga hari ni aku dah macam boleh diibaratkan sebagai batu dan kayu yang bergerak. Mana tidaknya, hati aku ni rasa macam tak berperasaan je.. Semuanya tak begitu menjadi.

Dah beberapa hari jugaklah aku cuba untuk menyambung cerita Air Mata Hati. Tapi gagal sebab tak ada idea. Atas dasar tidak mahu membuang masa, lalu aku menggunakan masa yang ada untuk mengedit bab-bab yang telah tersedia. Malangnya aku rasa seperti bab-bab itu menjadi semakin 'rosak' tiap kali aku 'mencantikkannya' lagi. Aduh!! Kenapa begini sekali jadinya.

Aku kini dah seperti "Tikus membaiki labu." Bimbang juga aku, cerita tu nanti akhirnya entah apa-apa yang jadi.

Masalah mental betul la aku ni.. Bilalah aku nak pulih menjadi seperti sedia kala. Masa semakin lama semakin suntuk. Namun segalanya masih lagi belum menampakkan progress yang positif.

Tolongg!! Tolongg!!

Can somebody help me?!

Semalam dengan sedaya upaya aku cuba untuk menyambung cerita bab 16. Dah puas aku copy n paste ayat-ayat dari file manuskrip ke file 'store' dan dari file 'store' ke file manuskrip semula. Akhirnya terhasillah dua setengah muka surat n3 baru. Tapi setelah dibaca semula, Ya Allah citer tu lebih teruk dari kaku. Tak ada jiwa langsung. Pemilihan perkataan dan struktur ayat hancur. Adoi.. Adoi.. apa dah jadi ni..

Hmm.. petang tadi lagi best.. Aku mimpi Abg Khar bg aku baca komen pihak pengurusan pada citer Air Mata Hati..

Komen:

Cerita Air Mata Hati mempunyai jalan cerita yang bagus. Tetapi struktur ayat dan pemilihan perkataan yang digunakan agak teruk dan bermasalah.


Huhu.. dahsyat giller mimpi aku ni.. Jangan jadi dalam realiti sudah.. Hampeh aku jadinya nanti..

Hurm.. macam mana ek aku nak bagi diri aku cheer up semula.. hepi2 n gila2 macam sedia kala.. Penatla jadi xberperasaan macam ni.. Hmm.. entahlah..

p/s: tadi aku cuba siapkan tutorial 3 managerial economics.. malangnya satu soalan pun aku xdpt nak jawab.. hampeh tol la.. semua benda pun hampeh.. arghh!! menyampah lak rasa..

1 comment:

  1. arghhh,,,
    kenapa semua hampeh??
    ape kate anda terjunkan diri anda dgn aksi kuak kupu2 ke dalam sg cetek yg berdekatan..

    sekian...

    ReplyDelete