Thursday, January 15, 2009

Alamak!! Idea tersangkut kat mana??

Malam tadi, seperti beberapa malam yang lepas aku berborak dengan Saudara Khairul Hafiz a.k.a SF (dia bahasakan diri dia kat aku dengan panggilan Abang Khar..). Hmm.. dialah insan yang bertanggung jawab membawa novel Air Mata Hati ke pihak pengurusan Pekan Ilmu untuk diterbitkan. Seperti biasa, perbualan akan dimulakan dengan salam dan bertanya khabar but tak lama kemudian dia mesti tanya fasal progress Air Mata Hati. Alamak!! Macam mana ni.. Lately AMH mmg xde progress langsung. Itulah yang aku bagi tau kat Abang Khar td.. huhu.. progress? sadis.. xde improvement..

Aku nak wat kenyataan rasmi la kat sini (hehehe.. dh mcm nk wat PC lak..) sebenarnya bab 18 ni mmg la bab maut bagi aku. Aku ada idea tp aku xtau npe.. aku xdpt nk cari the correct word to use. Ayat aku jadi janggal je.. tu yg leh terkuar ayat "ikat mata dia" wahaha.. ayat tu dh jadi modal kat bapak aku untuk gelakkan aku tak habis2.. adoi la.. modal tu dia nk guna bape lama aku pun xtau.. hehe.. biarlah.. asal dia suka..

Kiranya bab 18 ni mmg kritikal habis.. adoi.. adoi.. agak2 idea tu tersangkut kat mana ek? erm yg tersangkut tu idea ke feel nk menulis? hurm.. agak.. kalau korang jenjalan kat mana2.. then terserempak dengan idea or feel menulis aku.. aku mohon sangat.. plz.. bawak dia balik.. hehe.. payah la nk tulis klu diorang xde..

ish.. len kali aku rasa aku kena ikat diorang tu kejap2 la.. baru senang diorang tak lari lagi dah.. so dpt la aku siapkan akunyer AMH ni dengan sepenuh hati dan secepat mungkin.. (aku pun rasa mcm tak sabar je nak publish citer tu..)

korang nak tau x.. kalau ikutkan requirement yang telah Abang Khar n PIPSB tetapkan hari tu.. aku ada 28 chapters to go.. n about 280 pages left.. huhu.. kalau ikut perkiraan matematik aku..

untuk menulis satu bab sebanyak 10 -12 muka surat, aku mengambil masa lebih kurang 1 jam.. then kalau aku kena siapkan lagi 28 bab.. that means 28 bab x 1 jam.. masa yang diperlukan untuk menulis AMH hingga lengkap hanyalah 28 jam.. tu kira waktu optimum la.. kiranya lebih kurang satu hari lebih sket je.. tp malangnya.. huhu.. nk smbg wat 15 min pun lom tentu leh.. adoi.. adoi..

Idea.. ko tersangkut kat mana ni?!! balik la..

No comments:

Post a Comment