Tuesday, January 13, 2009

Tahniah adikku sayang..!!

Hari ini 13-Jan-2009, tepat jam 13:50 aku telah menerima satu pesanan ringkas yang berbunyi 'Akak. Aku dpt nursing kat Kuale trngganu. Lusa kena g daftar'. Sebaik saja baca sms tu.. aku terus tersenyum.. Alhamdulillah.. akhirnya tercapai jugak hasrat Nana nak amik nursing tu.. Semoga terus berjaya ye dik..

Bila difikir-fikirkan kembali, betulkan cakap mama dulu waktu kita gi bercuti kat Langkawi hari tu.. "Agaknya bilalah korang boleh kumpul ramai-ramai adik beradik lepas ni.." Betul cakap mama. Sekarang aku pun mcm dh terasa nk kumpul ramai-ramai macam tu macam dh susah je.. Skrang aku kat Penang, hang dh nak gi Ganu, Mimi lak tak tau nak tercampak kat mana. Paling lama dia kat rumah pun maybe sampai bulan empat ni je.. Nat dengan baby pulak maybe tahun depan akan cari haluan masing-masing.. Jawabnya nanti.. payah la nak organize program bercuti ramai-ramai.. Lepas ni mesti bapak n mama nangis bila tengok video kita semua ek.. Bapak n mama jangan nangis tau.. Kalau rindu, kol je ek.. Itulah fungsinya teknologi atau lebih tepat lagi telefon.. huhu.. (alamak!! tiba-tiba aku lak yg rasa sedih.. adoi la.. adoi.. )

Ana, ni aku nak pesan sikit kat hang.. (sengaja aku gunakan ayat yg poyo sket..)

Jadikanlah tawaran yang diterima ini sebagai langkah pertama dalam mencapai kejayaan yang lebih cemerlang. Jadikanlah langkah yang nana ambil ini sebagai batu loncatan dalam hidup. Berusahalah! Yakinlah pada diri untuk terus melangkah. Kak wani yakin yang nana pasti dapat melakukannya dengan sangat baik dan cemerlang. Kak wani sentiasa mendoakan yang terbaik buat adik-adik sekalian. Kak Wani yakin, itulah juga doa yang dipanjatkan oleh mama dan bapak setiap kali solat didirikan.

Ingatlah nana, langkah pertama yang diambil ini bukannya mudah. Oleh itu, kuatkan semangat (kalau nangis2 tu standard la kan.. aku pun nangis gak.. hehe.. tp mujur lepas lg la stakat ni..) dan jangan mudah berputus asa. Tingkatkan usaha, jangan lupa berdoa dan akhir sekali bertawakallah.. Kerna sesungguhnya hanyalah Dia yang menentukan segalanya.

Sayang selalu daripada;
Kak wani (yang comel sentiasa.. wahaha..)

p/s:
to mondok berdua - hangpa ready la .. lepas ni xdak orang dh yg nak layan teka-teki penipu hangpa tu.. huhu.. jangan nangis r sbb tak dak kawan nnti.. n sbb xdak orang nk layan n masak untuk hangpa.. wahaha..

to mimi - huhu.. ready la untuk amik alih aktiviti melayan karenah dua ekor yang busuk itu.. huhu.. belajar2 la masak.. takut kang.. kurus lak dua ekor mondok yg comot itu.. wahaha..

to nat - ko dh jadi 2nd jeneral lepas kak mimi hang.. so jangan garang2 sangat.. kalau tak nanti bila aku balik.. aku tarik balik kuasa hangpa semua.. baru tau.. tp apa yg pasti.. aku tetap yg paling berkuasa antara kita semua tak kira aku ada kat rumah atau kat mana2.. :D huhu.. jangan jeles ha..

to mama n bpk - tak mau menantu pantai timur? wahaha.. tungu2 jelah.. nana dh mulakan langkah menghala ke sana.. bpk ingat lagi tak ayat ni?! hehe.. :D

2 comments:

  1. hu..hu..hu..
    lea terasa lak sy ngan coretan lea.. yelah la ni sy tgal ber5 tmsk mak bapak je kat umah lepas adik beradik ada yg dh kawin n belajar jauh2 n ddk asrama,

    lani sy tgh pujuk adik bongsu sy jgn msk sek teknik, nanti dh x de kwn gaduh, sunyi beb! x pun pasni 'gaduh' ngan mak bapak la.. coz adik laki sy yg sorang ni dh sah2 malas nk layan gaduh ngan saya.. sbb kakaknya bengong! baik dia layan mak we dia..

    Sunyi beb, bila dh ssh nak bkumpul ramai2.. time ni mesti tkenang bla dpt kumpul ramai2 borak sampai x igt dunia.. kul 3 - 4 pagi baru tdo!

    -NIN-

    ReplyDelete
  2. hmmm........
    pesenan tok loli xdak ka???

    loli leh layan dorang tu...
    wahahahaha......

    and 1 more thing...

    loli lg comel dr lea la..
    ish..ish...

    ReplyDelete