Wednesday, May 27, 2009

Sangkar Emas

Selangit salam selaut mesra rinduku
Terpendam di persada hati
Walaupun jasad kita sering berjauhan
Kasih ku harum mewangi
Aku di sini dan engkau masih di sana
Sukarnya untuk bertemu


Chorus:

Aku seumpama...
Terseksa dalam sangkar emas
Hati lemas pandangan terlepas
Tetapi jiwaku tak begitu
Terkurung di dalam sangkar
Penuh kepura-puraan
Yang kini saksikan perpisahan
Di antara engkau dan aku.



Aku di sini dan engkau masih di sana
Sukarnya untuk bertemu...



Aku seumpama...
Terseksa dalam sangkar
Hati lemas pandangan terlemas
Tetapi jiwaku tak begitu
Terkurung di dalam sangkar
Penuh kepura-puraan
Ada insan sayang iri hati
Manyaksikan kita berdua

Nyanyian : Endang S. Taurina
Sumber : http://www.akademifantasia.net/af4/modules/AMS/index.php?storytopic=12

4 comments:

  1. huhuhu... lea.. x sggup nk dgr lagu ni...

    NIn

    ReplyDelete
  2. slam..susah gk fhm maksud nie...fenin la..

    ReplyDelete
  3. pesal lak tetibe post lagu ni?
    pelik bin ajaib nih...
    btol kate bapak..
    ikat mata dia..
    hahahahahaha....

    ReplyDelete