Thursday, May 14, 2009

Rindunyer nak menulis

Ah! Rindu nyer rasa nak menulis. Sekarang ni aku tengah cuti sem. Seharusnya aku ada banyak masa untuk menulis. Masalahnya, untuk menulis bukan sahaja perlu masa tetapi juga idea. Kini aku punya banyak masa tetapi aku kurang idea. Lalu bagaimanakah aku hendak menulis?

Adakalanya dalam aku duduk-duduk saja akan terlintas beberapa idea. Namun itu hanyalah idea dipermukaan. Apabila aku cuba untuk terus mendalaminya dan menggarapnya agar menjadi sebuah cerita, ia akan hilang.

Ah! Rindu nyer detik-detik idea datang mencurah pada waktu pagi dan petang. Lalu tangan aku ini tak henti-henti menaip hingga lenguh satu per satu. Jari jemari pula bagai terasa seperti bergerak sendiri apabila aku tidur dan lepak-lepak seorang diri. Hurm.. Rindunya detik rasa itu.

Nape jadi macam ni ek? Bosan tol!!

2 comments:

  1. mcm mana nak baca semua novel awk..xde pon kat sini

    ReplyDelete
  2. salam... untuk makluman, dalam blog ini tidak terdapat sebarang cerita. Sila ke blog kalam coretan untuk membaca. http://kalamcoretanku.blogspot.com

    Terima kaish.

    ReplyDelete