Tuesday, February 16, 2010

KMPP... Aiyakkk!!!

Sesungguhnya cuti dua hari di rumah tok benar-benar menceriakan hidup aku yang kebelakangan ini dipenuhi dengan rasa stress semata-mata.  Ternyata keputusan aku adalah tepat.  Aktiviti menonton cerita bersama mama, bapak dan adik-adik benar-benar menghiburkan hati.  Aktiviti mengait buah sukun juga sangat memberi kesan di hati.  Melihat keadaan bapak, mama dan adik-adik yang bertungukus lumus untuk mengait buah sukun jelas menggambarkan keakraban kami sekeluarga.  Aku suka suasana begini.  Semoga suasana ini akan terus berkekalan hendaknya.  Amin...

Di sebelah petangnya pula aku, Mimi dan Nat mandi hujan 'air sungai'.  Wahaha... Tok Wan mengepam air sungai dengan menggunakan generator dan kemudiannya kami semburkan ke langit dan akhirnya air sungai itu kembali turun ke bumi sebagai rintik-rintik halus yang mendinginkan. Hampir satu jam juga kami bermain hujan 'air sungai' itu... Puas!

Itu adalah kisan apa yang berlaku semalam.  Pagi ini kami sekeluarga bertolak pulang dari rumah Tok Wan lebih kurang dalam pukul 8 pagi.  Destinasi pertama kami adalah ke KMPP untuk menghantar Mimi pulang.  Apabila tiba di KMPP secara tidak langsung nostalgia aku di KMPP kembali menyerap di kalbu.

Sungguh aku berasa sangat gembira dan teruja apabila berada di sana.  Jika diikutkan rasa hati, nak je aku kembali 'tawaf' KMPP seperti yang sering aku lakukan dulu.  Namun memandangkan keadaan masa yang suntuk, aku hanya berjalan-jalan di kawasan belakang cafe A sambil menikmati pemandangan bunga-bunga ungu dan putih yang memenuhi jalan raya.  Sungguh aku sangat gumbira!

Ibarat sirih pulang ke gagang dan pinang pulang ke tampuk.  Itulah ibaratnya aku tadi.  Menjejakkan semula kaki ke sana setelah hampir 6 tahun aku meninggalkannya benar-benar menggembirakan hati.  Sungguh aku sayangkan KMPP!

 

Inilah pemandangan 'musim bunga' KMPP! Sungguh indah kan?
Setelah puas bergambar di bawah pohon nan indah itu, kami pun akhirnya bergerak pulang meninggalkan KMPP.  Namun, aku yang masih dalam keadaan keterujaan yang melampau telah meminta bapak untuk berhenti di hadapan pintu gerbang KMPP dengan motif untuk mengambil gambar di situ pula.  Untuk kenangan kataku!


 
KMPP yang menjadi pojaan hatiku!

Jika sesiapa yang pernah belajar atau mengunjungi KMPP ini pasti kalian tahu bahawa di sebelah pintu gerbang ini terdapat sebuah tasik.  Tasik yang telah menyimpan seribu satu kenangan sewaktu aku masih lagi bergelar KMPPian.  Oleh itu, perasaan teruja itu terus membuak-buak di dalam jiwa.  Hati aku bagaikan meronta-ronta untuk turut mengabdikan gambar kenangan bersama tasik itu.  Namun, benarlah kata orang "Malang tidak berbau"... 

Jeng... Jeng... Jeng...

Siapa sangka langkah kaki aku tiba-tiba menjadi sumbang dan akhirnya aku....

Haiyyakk!!!

 

Alamak... kenapa tiba-tiba aku dah boleh berada di atas jalan nih??



Antara rasa ingin menangis dan ketawa... Tak tahu mana satu yang perlu aku lakukan... Keh3~



Tengok... apa akibatnya??



Sedih benar wajah aku ini... Sebenarnya cuba meminta simpati bapak yang sedang 'bertugas' sebagai jurukamera... hehe... langsung tak ada simpati!!



Argh! susah-susah sangat begini sajalah pose untuk hari ini... wakakkakaka~
Gila betul! Langsung tak pernah terlintas dek akal aku yang aku akan mengalami kejadian sebegini.  Hehe.. Sabar sajalah.  Kata bapak ini semua yang akan menjadi kenangan terindah aku bersama KMPP walaupun setelah 6 tahun aku meninggalkan KMPP.. wahahaha~ Sabar jelah aku.....

Oleh itu, sebagai upah kepada kaki yang sakit, kami akhirnya beramai-ramai pergi menjamu selera di Taman Tun Sardon, Gelugor.  Macam biasalah.  Mestilah bihun sup yang menjadi pilihan.  Cuba lihat wajah-wajah khusyuk kita orang... 


 

Tak kisah lah kaki sakit ke ape... Janji makan memang aku makan.. keh3~

Rasanya cukup lah dulu entri pada kali ini.  Dah terlebih panjang rasanya.  Apapun, aku sangat gumbira pada cuti kali ini.  Alhamdulillah.... :D

p/s: ada orang bagi pesanan penaja, "Lain kali jangan berlari ek... Jalan pun boleh sampai juga."  Wahahaha... Baik cip!!

5 comments:

  1. wakakakka.....wahai coursin Ku,,,apa yg inginKu catatkan disini = bertindak sebelum membuat keputusan utk jatuh..hahaha

    ReplyDelete
  2. come and visit our website.. please spread it around.. tell ur friends about it.. http://nicephonenumbers.blogspot.com/

    ReplyDelete
  3. rindu KMPP gak. nk main2 bwh bunga sakura =)

    ReplyDelete
  4. kak taw x saya penah jgak study kat kmpp...tapi sekejap ja sbb saya dapat 0ffer g u,saya keluaq g u skrg dkt UPSI......tapi apa yg dapat saya katakan kmpp is the best than UPSI.......I LOVE KMPP

    ReplyDelete
  5. hehe~ betul3... apa pun kmpp tetap d best :-)

    ReplyDelete